Ogłoszenie

Mamy rok 527. Gra jeszcze nie wystartowała.

#1 24-03-2008 14:49:29

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

USTROJE

Przygotuję ustroje w ramach każdego poziomu cywilizacyjnego. Dla Arabów i Berberów wstępnie przygotowuję ustrój, który da im m.ib. bonus do handlu karawanami (kolejny sekret zdradzony! )

Projekt wygląda następująco:

- Gr. 1: królestwo barbarzyńskie; despotyzm barbarzyński (specjalny ustrój dla Wandalów); imperium rzymskie; imperium wschodnie.

- Gr. 2: związek plemienny/prymitywne królestwo; plemiona beduinów; plemiona barbarzyńskie bez ośrodka władzy centralnej;

- Gr. 3: bezwzględni łupieżcy. :>

Piszcie, jakie modyfikatory wg was powinny się znaleźć w każdym ustroju. Na razie mam garść pomysłów, przykładowo imp. rzymskie będzie miało dochód obniżony o 50% (biurokracja), koszt rekrutacji jednostek, dwukrotnie wyższy koszt utrzymania woja, możliwą tolerancję dla 5 kultur itd.


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#2 24-03-2008 18:19:05

Karo

Wój

Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 76
Punktów :   

Re: USTROJE

Barbarzyńcy ci co w lasach mieszkają to

+ do walki na terenach leśnych

+ do produkcji lekkiej piechoty i łuczników

+ zwiększona szybkość przemieszczania po terenach leśnych

0 do lekkiej  kawalerii i łuczników

- do produkcji reszty jednostek

-  do walki w polu

- do dochodów

Offline

 

#3 24-03-2008 18:36:33

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: USTROJE

A takie... aspekty ekonomiczne?


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#4 24-03-2008 19:23:01

Graff

Mieszczanin

9724792
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 23
Punktów :   

Re: USTROJE

Dla grupy trzeciej:
-bardzo duży minus do dochodów
-darmowa rekrutacja. Jeśli gracz nie będzie w stanie utrzymać armii, ta będzie grabić jego własne prowincje.
-Koszt utrzymania znacznie się zmniejsza, gdy armia jest na terytorium przeciwnika.
-Bardzo duże ryzyko wybuchu wojny domowej, np. po nieudanej wyprawie.
-Duże dochody z grabieży.

Ostatnio edytowany przez Graff (24-03-2008 19:23:32)

Offline

 

#5 25-03-2008 15:34:10

K@mos

Mieszczanin

Skąd: Główny gród Gepidów
Zarejestrowany: 08-03-2008
Posty: 18
Punktów :   
WWW

Re: USTROJE

Demokracja Wojenna dla Słowian
-bonus dla wszystkich jednostek
-mniejsze koszty utrzymnia jednostek
-większe łupy z wojny (jeżeli to możliwe)


wódz Gepidów

http://tyrencja.sztab.com/promocja/userbar.png

Offline

 

#6 25-03-2008 17:58:18

Misiek

Żołnierz

1549498
Call me!
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 116
Punktów :   

Re: USTROJE

A ich Minusy ?

Offline

 

#7 26-03-2008 15:52:17

K@mos

Mieszczanin

Skąd: Główny gród Gepidów
Zarejestrowany: 08-03-2008
Posty: 18
Punktów :   
WWW

Re: USTROJE

Minusy
-stabilizacja szybciej spada niż wzrasta
-bunty


wódz Gepidów

http://tyrencja.sztab.com/promocja/userbar.png

Offline

 

#8 30-03-2008 22:56:28

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: USTROJE

Wrzucam, to co zrobiłem przez ostatni tydzień dla sprawy ustrojów. Nie jest tego dużo, ale zawsze coś. Podczas pisania w wordzie wyboldowałem co ważniejsze rzeczy, ale nie idzie tego skopiować, a mi się ręcznie podmieniać nie chce. Wymęczycie więc nieco swoje oczka.

1.Zorganizowane społeczności państwowe

Państwa o najwyższym poziomie rozwoju, o dobrze zorganizowanych strukturach władzy. Większość krajów z tej grupy zajmuje tereny dawnego Cesarstwa Rzymskiego. Tradycje i kultura rzymska na tych terenach są nadal silne, co może być zarówno szansą, jak i przekleństwem nowych, półbarbarzyńskich spadkobierców imperium. Poza sferą wpływów śródziemnomorskich znajduje się Persja pod rządami dynastii Sasanidów.

Ustroje dostępne w 1. grupie cywilizacyjnej:

Imperium Rzymskie

Cesarstwo Wschodniorzymskie w dużym stopniu uniknęło germańskich najazdów, które położyły kres istnieniu zachodniej części imperium. Na początku VI wieku w Bizancjum nadal silne były instytucje rzymskie, często zbiurokratyzowane i przeżarte korupcją.

Cechy ustroju:
-    Dochód państwa o ustroju imperium jest ściśle uzależniony od autorytetu cesarza i jego umiejętności kontroli rozbudowanego aparatu administracyjnego. Um. dworskie cesarza * 10% to procent dochodów z prowincji, jaki trafia do skarbca.
-    Armie cesarskie, w przeciwieństwie do królestw barbarzyńskich, nie mogą polegać na pospolitym ruszeniu wojowników plemiennych. Zrekrutowanie nowej jednostki kosztuje tyle, ile wynosi jej roczne utrzymanie. Dodatkowo koszt utrzymania jednostek jest potrojony.
-    Do armii można powołać co najwyżej 10% populacji z prowincji.
-    Dowódcy wojskowi cesarstwa są doskonale przygotowani do pełnienia swoich zadań. Każdy nowy dowódca otrzymuje +2 do um. wojskowych.
-    Stolica cesarska jest jednym z najwspanialszych miast na świecie, domem filozofii i nauki. Każdy nowo narodzony potomek otrzymuje +1 do um. dworskich i +2 do wiedzy.
-    Imperium obejmuje rozległe ziemie zamieszkane przez różnorodne ludy i wyznania. Oprócz religii państwowej, cesarstwo zapewnia tolerancję dla dodatkowej religii. Analogicznie, cesarstwo może tolerować do 4 odmiennych kultur prócz państwowej.
-    Imperium otrzymuje każdego roku dodatkowe 5 punktów.
-    Cesarstwo jest bardzo wrażliwe na wszelkie kryzysy wewnętrzne. Koszt podwyższenia stabilności prowincji jest podwojony. Koszt podwyższenia stabilności kraju również jest podwojony. Maksymalna możliwa stabilność wynosi +3.






Królestwo barbarzyńskie

    Po upadku Cesarstwa Zachodniorzymskiego na jego dawnych terytoriach wyrosły nowe organizmy państwowe. Były to swoiste konglomeraty kultury rzymskiej i germańskiej. Bardzo nieliczni najeźdźcy sprawowali władzę nad wielkimi rzeszami ludności romańskojęzycznej, z biegiem czasu zatracając własną kulturę i asymilując się z podbitą populacją. Najwyższą władzę w królestwie barbarzyńskim sprawował król będący władcą swojego ludu i militarnym namiestnikiem swych ziem z nadania cesarza, co stwarzało pozory ciągłości władzy imperialnej.

    Cechy ustroju:
-    Dochód państwa o ustroju królestwa barbarzyńskiego wynosi 100% dochodów prowincji.
-    Armia królestwa opiera się germańskich wojownikach i może być rekrutowana tylko wśród populacji o kulturze państwowej. Rekrutowanie wojska jest darmowe,  koszt utrzymania jest zwykły. Pod broń można powołać co najwyżej 30% populacji z prowincji.
-    Każdy członek plemienia od najmłodszych lat zaznajamiany jest z orężem i umiejętnościami walki. Dowódcy wojskowi otrzymują +1 do um. wojskowych.
-    Dowódcy wojskowi kosztują 2 razy mniej.
-    Każdy potomek również otrzymuje +1 do um. wojskowych.
-    Królestwo barbarzyńskie zapewnia tolerancję dla jednej dodatkowej kultury.
-    Maksymalna możliwa stabilność wynosi +2.

Despotyzm barbarzyński

    Unikalna forma rządów, występująca jedynie w kr. Wandalów. Władca Wandalów porzucił jakiekolwiek formy demokracji plemiennej, w jej miejsce wprowadzając władzę absolutną we wszystkich aspektach. Dawni posiadacze ziemscy zostali pozbawieni majątków, które przeszły w ręce najeźdźców. Wandalowie stworzyli zamkniętą kastę rządzącą, poddając brutalnemu uciskowi lokalną ludność rzymską.

    Cechy ustroju:
-    Dochód barbarzyńskiego państwa despotycznego wynosi 150% dochodów prowincji.
-    Armia w despotyzmie opiera się germańskich wojownikach i może być rekrutowana tylko wśród populacji o kulturze państwowej. Rekrutowanie wojska jest darmowe,  koszt utrzymania jest zwykły. Pod broń można powołać co najwyżej 30% populacji z prowincji.
-    Koszt budowy i utrzymanie floty jest zmniejszony o połowę.
-    Każdy członek plemienia od najmłodszych lat zaznajamiany jest z orężem i umiejętnościami walki. Dowódcy wojskowi otrzymują +1 do um. wojskowych.
-    Każdy potomek również otrzymuje +1 do um. wojskowych.
-    Dowódcy wojskowi kosztują 2 razy mniej.
-    Despotyzm barbarzyński nie toleruje żadnych innych kultur.
-    Koszt podwyższenia stabilności prowincji jest powiększony czterokrotnie.
-    Maksymalna możliwa stabilność wynosi +2.



Imperium wschodnie

    System władzy w perskim Imperium Sasanidów. Głową państwa jest szach, który wspierany jest przez liczne grono doradców. System jest również podatny na korupcję, ale w mniejszym stopniu niż bizantyjski.

    Cechy ustroju:
-    Podobnie jak w przypadku imperium rzymskiego, rozbudowana biurokracja może sprawiać problem w skutecznym ściąganiu podatków. Dochód imperium wschodniego wynosi 50% dochodów prowincji+ um. dworskie władzy * 5%.
-    Armia imperium wschodniego opiera się na profesjonalnych wojownikach, kształconych od najmłodszych lat w swoim fachu. Z drugiej strony, piechotę stanowią zazwyczaj jednostki z poboru, nędznej jakości Rekrutacja jednostek kawaleryjskich kosztuje tyle, ile roczne utrzymanie. Dodatkowo koszt utrzymania jest podwojony. Rekrutacja jednostek piechoty jest darmowa, koszt utrzymania jest zwykły.
-    Do armii można powołać co najwyżej 10% populacji z prowincji.
-    Każdy dowódca wojskowy otrzymuje +1 do um. wojskowych.
-    Nauka w Persji stoi na bardzo wysokim poziomie. Każdy potomek otrzymuje +1 do um. dworskich, +1 do wiedzy.
-    Persja Sasanidów utrzymywała rozległe kontakty handlowe z krajami azjatyckimi. Koszt rozwoju handlu morskiego i lądowego jest zmniejszony o połowę.
-    W Persji Sasanidów ogólnie utrzymywała się tolerancja religijna. Można tolerować dodatkowe wyznanie poza zoroastryzmem.
-    Kultura perska silnie broniła się przed jakimikolwiek wpływami sródziemnomorskimi. Imperium wschodnie nie toleruje kultury rzymskiej i greckiej. Poza nimi, może tolerować dwie dodatkowe kultury prócz perskiej.
-    Maksymalna możliwa stabilność wynosi +3.


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#9 06-04-2008 12:12:26

Graff

Mieszczanin

9724792
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 23
Punktów :   

Re: USTROJE

Do tych przedstawionych nie mam zastrzeżeń. I parę propozycji:

Beduini: 50% dochodu, maksymalna stabilność 0, zdecydowanie niższe koszty handlu lądowego, możliwość powołania za darmo 50% ludności, brak kosztów utrzymania na terytorium przeciwnika i bardzo mały u siebie, możliwość blokowania handlu między sąsiadującymi prowincjami i czerpania z tego dochodów, każdy potomek +2 do um. wojskowych, dowódcy za śmiesznie niską cenę z bonusem +1, brak tolerancji.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Na Firmycz najdete firem v kategorii