Prosze wszyskie nacje o podanie jednostek jakie chcialy by miec (jednostki tylko dla waszej nacji).
Jednostki sa juz w fazie produkcji, do poniedzialku powinny byc gotowe.
Ostatnio edytowany przez Misiek (22-03-2008 13:25:01)
Offline
Dobra o to Jednostki jakie zrobilem w 30min
Wypowiedzcie sie o nich.
a i statystyki zrobie tak za 1h.
i jeszcze jedno nie zrobilem jeszcze Arabow.
Barbarzyncy:
Chłopi:
Atak:
Obrona:
Premie:
Włocznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Miecznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Topornicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Łucznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Ciężkozbrojna Piechota:
Atak:
Obrona:
Premie:
Lekka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:
Cieżka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:
Hordy:
Chłopi:
Atak:
Obrona:
Premie:
Spieszeni kopijnicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Woje stepowi:
Atak:
Obrona:
Premie:
Łucznicy Stepowi:
Atak:
Obrona:
Premie:
Jazda plemienna:
Atak:
Obrona:
Premie:
Łucznicy konni:
Atak:
Obrona:
Premie:
Jazda Hordy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Doborowa Jazda:
Atak:
Obrona:
Premie:
Kraje Ciwilizowane:
Milicja miejska:
Atak:
Obrona:
Premie:
Zaciezni włocznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Topornicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Miecznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Doborowi Miecznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Łucznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Doborowi łucznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Lekka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:
Ciezka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:
Doborowa Ciezka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:
Bizancjum:
Chlopi:
Atak:
Obrona:
Premie:
Milicja miejska:
Atak:
Obrona:
Premie:
Legionisci:
Atak:
Obrona:
Premie:
Łucznicy Wschodni:
Atak:
Obrona:
Premie:
Equites:
Atak:
Obrona:
Premie:
Wielbładnicy Bizantyjscy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Kafatraci Bizantyjscy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Rydwany:
Atak:
Obrona:
Premie:
Sasanidzi:
Chlopi:
Atak:
Obrona:
Premie:
Kurdowie:
Atak:
Obrona:
Premie:
Sasanidzcy Wojownicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Łucznicy Pustyni:
Atak:
Obrona:
Premie:
Wielbładnicy:
Atak:
Obrona:
Premie:
Łucznicy Konni:
Atak:
Obrona:
Premie:
Kafatraci:
Atak:
Obrona:
Premie:
Słonie Bojowe:
Atak:
Obrona:
Premie:
Offline
Kurdowie? Może jakaś mniej pretensjonalna nazwa, na przykład od używanego uzbrojenia
Aha, znalazłem kilka pomysłów Fergiego na jednostki:
BIZANCJUM:
Chłopi - najtańsza jednostka, uzbrojona głównie w narzędzia typu grabie, widły itp. Co poniektórzy mają szczęście dochrapać się jakiegoś zardzewiałego miecza
Lekka piechota rzymska - jednostki uzbrojone na wzór legionów rzymskich w lance i krótkie miecze.
Łucznicy bizantyjscy - bardzo dobrzy łucznicy, jednak nie sięgają do piet perskim. Uzbrojeni w długie łuki o dalekim zasięgu
Comitatus - jednostki ciężkiej, lepiej uzbrojonej, mobilnej piechoty, rzadko stosowanej jako garnizon, czasami jako straż przyboczna dowódcy
Buccellarii - bardzo ciężko uzbrojona konnica, niewielkie jednostki prywatne, chroniące generałów jako straż pryzboczna. Najlepsza jednostka Wschodniego Cesarstwa Rzymskiego. W rękach dzierżą zarówno miecze, jak i łuki.
Konni łucznicy bizantyjscy - bardzo wszechstronna jednostka, uzbrojona przede wszysytkim w łuki. Oprócz niego w szerokim uzbrojeniu kawalerzystów znajdują się miecz i lanca.
Foederati - średnio uzbrojona konnica, dzierżąca w ręku lance i małe łuki. PODSTAWOWA JEDNOSTKA CESARSKIEJ ARMII.
WIZYGOCI i OSTROGOCI
Chłopi
Wojownicy goccy - słabo uzbrojona piechota, na ogół nie używana w walce. Szła za konnicą i dobijała przeciwników
Łucznicy goccy - bardzo rzadko występujący pieszo. Słabo opancerzeni, uzbrojeni w prosty łuk
Konni łucznicy goccy - średnio opancerzona kawaleria, uzbrojona w prosty łuk
Konni wojownicy goccy - bardzo dobra średnio uzbrojona konnica. PODSTAWOWA JEDNOSTKA ARMII GOCKICH.
Gwardia gocka - elitarna gocka jednostka, gwardia osobista dowódcy. Ciężko uzbrojona konnica.
PERSJA:
Chłopi
Włócznicy - lekko uzbrojona jednostka, dzierżąca włócznie
Paygan - średnio uzbrojona piechota uzbrojona w włócznie i wielkie tarcze
Daylami - ciężka piechota, rekrutowana z południowego wybrzeża Morza Kaspijskiego.
Perscy łucznicy - najlepsi łucznicy tego okresu. Podstawa perskiej armii. Uzbrojeni w łuk perski. Nieopancerzeni
Lekka kawaleria - lekka, nieopancerzona kawaleria łucznicza
Clibanarii - ciężka kawaleria, jednostka elitarna uzbrojona w miecze, maczugi i małe łuki
Katafrakci - bardzo ciężka kawaleria, elitarna jednostka uzbrojona w lance oraz małe łuki
Nieśmiertelni - legendarna konna gwardia królewska. Jedna z najsilniejszych jednostek w grze. Występuje w znikomych ilościach
Słonie bojowe - bestie, szerzące popłoch wśród szeregów wroga. Dosiada ich kilkunastoosobowa załoga, uzbrojona w łuki i małe miecze
FRANKOWIE
Chłopi
Włócznicy frankijscy - lekka piechota, uzbrojona w włócznie i małe, drewniane tarcze. Niektórzy posiadają mały miecz.
Łucznicy frankijscy - słabo uzbrojeni łucznicy, w rękach dzierżący proste łuki
Wojownicy frankijscy - lepiej uzbrojeni wojowie, w rękach dzierżący miecz, tarczę i topór o krótkim trzonku, którym rzucali w przeciwnika
Ciężka piechota frankijska - ciężka piechota uzbrojona w miecze, topory, maczugi, lub młoty i duże tarcze
Jeźdźcy frankijscy - prosta, lekka kawaleria, uzbrojona w włócznię, tarczę i mały miecz
Truste - elitarne, ciężko uzbrojone oddziały jazdy, zazwyczaj wykorzystywane jako straż przyboczna dowódcy
WANDALOWIE
Chłopi
Wojownicy wandalscy - słabo uzbrojeni wandalscy piesi wojownicy, mało znaczący
Łucznicy wandalscy - słabo uzbrojeni piesi łucznicy, występujący w znikomych ilościach
Konnica Alanów - Alanowie, którzy wespół z Wandalami przybyli do Afryki, byli słabo uzbrojonymi pasterzami koni ze wschodu
Lekka konnica numidyjska - Konnica Numidów, ludu współżyjącego z Wandalami w ich królestwie. Uzbrojeni w łuk arabski i włócznię
Konnica wandalska - średnia konnica wandalska, uzbrojona w przeróżne maczugi, topory, buławy, lance. PODSTAWA ARMII WANDALÓW
Gwardia wandalska - ciężka konnica, będąca osobistą gwardią dowódcy
Offline
Nie ma systemu bitew. Ja się zajmuję jedynie ekonomicznym aspektem powoływania wojsk. Pisałem kilka postów wcześniej, że nie podejmuję się rozgrywania bitew - wolę się skupić na przeliczaniu cyferek. Pomysły zawsze mile widziane...
Offline
Ja mam taką koncepcję na system:
-Jednostki mają jedną statystykę, która jest podstawowym czynnikiem przy bitwach. Zlicza się punkty armii. Np.- Mamy armię złożoną z 2 oddziałów włóczników. Włócznicy mają wartość 5pkt. więc siła całej armii wynosi 10 pkt.
- Czynnik losowy. Rzucamy X kostkami dla każdej armii i dodajemy im to, co wypadnie.
- Pogoda. Rzucamy kostką. jak wypadnie np. 1-5 to mamy czyste niebo, 6 deszcz. W deszczu kawaleria i miotacze mogą mieć obniżona statystykę.
- Temperatura. np. 1 to mróz, 2-3 dość zimno, 3-5 ciepło, 6 upał (to można zmieniać dla różnych regionów, ). W upale gorzej sobie radzą obrońcy. Temperatura daje też modyfikatory dla poszczególnych państw. Wiadomo, że Arabowie będą się gorzej czuli w mrozie niż Szkoci.
- Teren. Las, pole, góry, pustynia, wzgórza. Dają bonus obrońcy/atakującemu, jednostkom i ewentualnie jakiejś nacji. Trzeba przypisać każdej prowincji rodzaj terenu.
- Klimat. Za walkę w nieswoim klimacie będą kary. Tutaj trzeba utworzyć kilka klimatów, np. śródziemnomorski, północnoafrykański, północnoeuropejski itp.
- Inne czynniki. Tutaj może wymyślać GM, np. morale, głód, forsowanie rzeki, zasadzka itp.
- Proporcje. Armia składająca się z samej kawalerii otrzyma karę.
- - Bonus dla obrońców miast.
- Można robić rzut dla kawalerii na udaną szarżę, dzięki czemu da ona więcej punktów, czy np. rzut na udaną salwę.
- Noc/Dzień. Możliwość zaskoczenia obrońców, minusy dla łuczników.
Trzeba by jeszcze wrzucić do tego dowódców.
Po zliczeniu punktów Gm rozstrzyga bitwę i ustala straty. Tutaj kieruje się już logiką, korzystając z obliczonych liczb. Im większa różnica, tym większe straty przegranego. Jeśli różnica jest mała może dojść do remisu.
Można też tak liczyć kilka strać podczas bitwy, np. jeśli gracz chce atakować miasto od dwóch stron. Oczywiście do rozwinięcia.
Ostatnio edytowany przez Graff (22-03-2008 18:23:53)
Offline
A według mnie, bitwy powinny być rozgrywane bez takich schematów (które zrzerały by mase czasu).
Najlepiej by było, gdyby obie strony podawały liczbe wojsk, ustawienie, taktyke a juz od moda zajmującego się wojnami zalezałoby, jak starcie się rozstrzygnie.
Offline
Fakt, ten schemat jest czasochłonny, ale daje realniejsze wyniki.
Jeśli miałby ustalać sam GM, to powinien rzucać kostką w niektórych momentach, no i jest problem obiektywności, jeśli miałby grać.
btw. Do schematów można zrobić jakiś programik, widziałem takie rzeczy. Niestety programowanie to dla mnie czarna magia .
Ostatnio edytowany przez Graff (22-03-2008 18:48:54)
Offline