Ogłoszenie

Mamy rok 527. Gra jeszcze nie wystartowała.

#1 18-02-2008 20:54:02

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Sugestie: MECHANIKA PROWINCJI.

PROWINCJA - podstawowa jednostka terytorialna w grze. Z prowincji czerpiemy dochód, który jest podstawą funkcjonowania państwa.  Każda z prowincji charakteryzowana jest przez następujące cechy:

POPULACJA - określa liczbę ludności w danej prowincji, z której wynika podstawowa wartość dochodu prowincji.
ŻYWNOŚĆ - wysokość produkcji żywności, jak również jej rodzaj:
  PŁODY ROLNE - największa produkcja żywności, najbardziej podatna na grabież
  ZWIERZĘTA (dzikie/udomowione - czy jest sens dzielić?) - średnia produkcja żywności, podatna na grabież
  RYBY - najmniejsza produkcja żywności, ale również mało podatna na grabież.

SUROWCE - w prowincji może występować dodatkowy surowiec (np. żelazo, bursztyn, wapień itd.)

KULTURA - rozumiane samo przez się. Jeśli władca jest tej samej kultury, co populacja prowincji: +10% dochodu. Jeśli władca jest innej kultury: - 10%.

RELIGIA - dominujące wyznanie w prowincji. Modyfikatory identyczne, jak w przypadku kultury.

STABILNOŚĆ PROWINCJI - określa, jak dobrze się w niej żyje. możliwe wartości: -3 do +3. Domyślna wartość - 0. Modyfikowane zdarzeniami (np. zaraza w prowincji - -3 do stabilności). Dla prymitywnych ludów maksymalna wartość to 0, dla społeczności osiadłych, niezorganizowanych - +1, dla plemion zorganizowanych - +2, dla państw - +3. Każdy poziom dodaje lub odejmuje 30% od dochodu.

POZIOM ROZWOJU - określa poziom technologii (architektura, handel itd.) w prowincji. Od 0 wzwyż. Dzikie prowincje mają 0. Dawne prowincje rzymskie mają co najmniej poziom 2, ma to oddać jakość cywilizacji rzymskiej. Poziom rozwoju będzie można podwyższać za pomocą Punktów Rozwoju, o których wiem tyle, że jeszcze nie wiem nic. Do ustalenia, na co będzie poziom rozwoju wpływał.

Aha, w miarę rozwoju gry prowincje będzie można dzielić (włącznie z populacją oczywiście ) Myślałem też o takim współczynniku jak ilość miast w prowincji, ale nie wiedziałem za bardzo, co miałoby to modyfikować.


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#2 18-02-2008 21:08:29

Fergie

Gajusz Nowincjusz

7371913
Skąd: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 15-02-2008
Posty: 181
Punktów :   
WWW

Re: Sugestie: MECHANIKA PROWINCJI.

POPULACJA - określa liczbę ludności w danej prowincji, z której wynika podstawowa wartość dochodu prowincji.

Tylko dla zorganizowanych społeczności państwowych - inne nie zbierają podatków


http://images25.fotosik.pl/173/9b27431e0f1299ef.png

http://img186.imageshack.us/img186/9866/eufi2iw9.gif

Offline

 

#3 19-02-2008 17:03:12

Fergie

Gajusz Nowincjusz

7371913
Skąd: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 15-02-2008
Posty: 181
Punktów :   
WWW

Re: Sugestie: MECHANIKA PROWINCJI.

Hmmm... Uporałem się z handlem, bazując na prowach... Wygląda to tak:

WSPÓŁCZYNNIK HANDLOWY PROWINCJI

Daje 5 razy od swojej wartości większy procentowy bonus do dochodu.
Ma wartość od -3 do 5.
Stopnie od -3 do 0 nie powodują dochodu ujemnego, nie powodują ŻADNEGO dochodu.

DLA KL.2 (Słowianie, Germanie, Maurowie i inne tałatajstwo) najwyższy możliwy współczynnik handlowy wynosi 2 lub 3 (do ustalenia).

Współczynnik handlowy 5 mogą osiągnąć tylko najbardziej ucywilizowane państwa o dużej stabilności wewnętrznej (Na chwilę obecną są to BYZ, Persja i Frankowie).

Aby rozwinąć współczynnik handlowy, trzeba inwestować - potrzebne są pieniądze i surowce bud./infr.
Współczynnik handlowy zależy od poziomu ucywilizowania prowu, jak i poziomu techów bud./infr. państwa, a poniekąd techów kulturalnych.


http://images25.fotosik.pl/173/9b27431e0f1299ef.png

http://img186.imageshack.us/img186/9866/eufi2iw9.gif

Offline

 

#4 19-02-2008 19:02:21

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: Sugestie: MECHANIKA PROWINCJI.

Wiesz, że ja odrzucam w ogóle pomysł wprowadzania techów, a dodatkowo narzekam na HoIowy system surowców? Używanie jego oznacza, że odrzucasz mój pomysł produkcji rolnej w każdej prowincji.

Pierwsze, co w oczy się rzuca - jeśli stopnie od -3 do 0 nie dają dochodu, to po co w ogóle je wprowadzać? Wystarczy jeden stopień określony skrótowo BRAK HANDLU.

Po drugie, myślę że handel można sprzężyć z punktami stabilności prowincji i poziomem rozwoju oraz rodzajem surowca.

Po trzecie

Współczynnik handlowy 5 mogą osiągnąć tylko najbardziej ucywilizowane państwa o dużej stabilności wewnętrznej (Na chwilę obecną są to BYZ, Persja i Frankowie).

Wprowadzamy kolejny podział państw? Dla mnie to trochę bez sensu, nie wspominając o tym, że Frankowie w 527 daleko mieli jeszcze do państwa o dużej stabilności wewnętrznej (pamiętasz o trzech braciach, prawda? ) Cesarstwo i Sasanidzi będą mieli wysoki poziom rozwoju w swoich prowincjach, więc siłą rzeczy powiązanie jednej statystyki z drugą da dobry efekt.

------------

Po przemyśleniu sugeruję następujący system:

SUROWIEC prowincji ma określoną wartość rynkową (niska - np. drewno, średnia - np. żelazo, wysoka - np. bursztyn). Teraz upraszczamy. Niskowartościowy surowiec daje 50 szt. złota na "turę". Średniowartościowy - 100 szt., wysokowartościowy 300 szt., do czego dolicza się następujące modyfikatory:

- Stabilność -3 zeruje dochód. (brak handlu)
- Stabilność -2 obniża dochód o 70%
- Stabilność -1 obniża dochód 0 35%
- Stabilność 0 - brak modyfikatorów
- Stabilność +1 dodaje 35% do dochodu
- Stabilność +2 dodaje 70% do dochodu
- Stabilność +3 podwaja dochód.

DODATKOWO, każdy poziom rozwoju podwyższa dochód z prowincji o 20%, bonusy sumują się - z tym, że -3 zeruje dochód zawsze.

DODATKOWO, 10% bonusu do dochodu dla prowincji nadmorskich.

DODATKOWO, piractwo może obniżać dochód z handlu wedle widzimisię GMa. Dochód spiracony przekazywany jest do państw piracącego, albo do niezależnych piratów (jeśli chcemy mieć takich). Z tym, że dochód z piractwa jest zawsze mniejszy od ilości złota, które traci prowincja poprzez piractwo. Konkretniej: załóżmy, że prowincja ma 400 szt. złota dochodu. Piraci splądrowali statki spowodowali spadek dochodu handlowego prowincji o 300 szt. złota, przez to prowincja przynosi dochód jedynie 100 szt. złota, przynajmniej do czasu, aż ktoś nie złoi tyłka Wesołemu Roderykowi. Łup piracki wyniesie jednak mniej niż 300 sztuk złota - powiedzmy 250 sztuk. Ma to oddawać różne przygody, które mogą się trafić ładunkowi podczas przechodzenia z rąk do rąk.

Popatrz Fergie - czy w ten sposób nie oddałem twojego pomysłu za pomocą 'istniejących' już statystyk? Poziom dochodów z handlu rośnie wraz z poziomem rozwoju prowincji, który podwyższamy poprzez inwestowanie złota oraz Punktów Rozwoju.

Aha, i dochód z handlu byłby dostępny dla wszystkich nacji. Niecywilizowane miałyby mniejszy dochód z racji niskiego poziomu rozwoju i oczywistych ograniczeń stabilości, które zasugerowałem wyżej.

To tyle. Na papierze wygląda ładnie.

Aha, Fergie - nie obrażaj się za to, że na każdy temat mam własne zdanie.


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#5 19-02-2008 19:46:53

Fergie

Gajusz Nowincjusz

7371913
Skąd: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 15-02-2008
Posty: 181
Punktów :   
WWW

Re: Sugestie: MECHANIKA PROWINCJI.

Dzięki Bogu nie jesteś tu szefem

Co do poziomów -3 do 0 - uważam, że brak handlu nie może ujmować dochodu. Te wartości są po to, żeby trudniej było rozbudować handel (przykładowo Sahara nie daje przychodów i jest tam -3, bo trza sie sporo napocić, żeby zorganizować tam handelek. Natomiast taka Kornwalia ma 0, bo nie daje przychodów, ale zorganizować tam handelek nie jest dużym problemem .


http://images25.fotosik.pl/173/9b27431e0f1299ef.png

http://img186.imageshack.us/img186/9866/eufi2iw9.gif

Offline

 

#6 19-02-2008 19:49:47

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: Sugestie: MECHANIKA PROWINCJI.

A czytałeś mój projekt? Bo w ogóle się do niego nie odnosisz. A dokładniej: ze zrozumieniem czytałeś? Nigdzie nie napisałem, że brak handlu ma obniżać dochód.


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs w polsce Życzenia kawały www.swinka-morska.pl