Ogłoszenie

Mamy rok 527. Gra jeszcze nie wystartowała.

#16 22-03-2008 12:58:29

Misiek

Żołnierz

1549498
Call me!
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 116
Punktów :   

Re: WOJSKA

Prosze wszyskie nacje o podanie jednostek jakie chcialy by miec (jednostki tylko dla waszej nacji).

Jednostki sa juz w fazie produkcji, do poniedzialku powinny byc gotowe.

Ostatnio edytowany przez Misiek (22-03-2008 13:25:01)

Offline

 

#17 22-03-2008 13:44:21

Misiek

Żołnierz

1549498
Call me!
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 116
Punktów :   

Re: WOJSKA

Dobra o to Jednostki jakie zrobilem w 30min
Wypowiedzcie sie o nich.
a i statystyki zrobie tak za 1h.
i jeszcze jedno nie zrobilem jeszcze Arabow.

Barbarzyncy:

Chłopi:
Atak:
Obrona:
Premie:

Włocznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Miecznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Topornicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Łucznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Ciężkozbrojna Piechota:
Atak:
Obrona:
Premie:

Lekka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:

Cieżka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:


Hordy:

Chłopi:
Atak:
Obrona:
Premie:

Spieszeni kopijnicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Woje stepowi:
Atak:
Obrona:
Premie:

Łucznicy Stepowi:
Atak:
Obrona:
Premie:

Jazda plemienna:
Atak:
Obrona:
Premie:

Łucznicy konni:
Atak:
Obrona:
Premie:

Jazda Hordy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Doborowa Jazda:
Atak:
Obrona:
Premie:


Kraje Ciwilizowane:

Milicja miejska:
Atak:
Obrona:
Premie:

Zaciezni włocznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Topornicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Miecznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Doborowi Miecznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Łucznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Doborowi łucznicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Lekka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:

Ciezka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:

Doborowa Ciezka Kawaleria:
Atak:
Obrona:
Premie:


Bizancjum:

Chlopi:
Atak:
Obrona:
Premie:

Milicja miejska:
Atak:
Obrona:
Premie:

Legionisci:
Atak:
Obrona:
Premie:

Łucznicy Wschodni:
Atak:
Obrona:
Premie:

Equites:
Atak:
Obrona:
Premie:

Wielbładnicy Bizantyjscy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Kafatraci Bizantyjscy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Rydwany:
Atak:
Obrona:
Premie:


Sasanidzi:

Chlopi:
Atak:
Obrona:
Premie:

Kurdowie:
Atak:
Obrona:
Premie:

Sasanidzcy Wojownicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Łucznicy Pustyni:
Atak:
Obrona:
Premie:

Wielbładnicy:
Atak:
Obrona:
Premie:

Łucznicy Konni:
Atak:
Obrona:
Premie:

Kafatraci:
Atak:
Obrona:
Premie:

Słonie Bojowe:
Atak:
Obrona:
Premie:

Offline

 

#18 22-03-2008 13:53:28

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: WOJSKA

Kurdowie? Może jakaś mniej pretensjonalna nazwa, na przykład od używanego uzbrojenia

Aha, znalazłem kilka pomysłów Fergiego na jednostki:

BIZANCJUM:
Chłopi - najtańsza jednostka, uzbrojona głównie w narzędzia typu grabie, widły itp. Co poniektórzy mają szczęście dochrapać się jakiegoś zardzewiałego miecza

Lekka piechota rzymska - jednostki uzbrojone na wzór legionów rzymskich w lance i krótkie miecze.

Łucznicy bizantyjscy - bardzo dobrzy łucznicy, jednak nie sięgają do piet perskim. Uzbrojeni w długie łuki o dalekim zasięgu

Comitatus - jednostki ciężkiej, lepiej uzbrojonej, mobilnej piechoty, rzadko stosowanej jako garnizon, czasami jako straż przyboczna dowódcy

Buccellarii - bardzo ciężko uzbrojona konnica, niewielkie jednostki prywatne, chroniące generałów jako straż pryzboczna. Najlepsza jednostka Wschodniego Cesarstwa Rzymskiego. W rękach dzierżą zarówno miecze, jak i  łuki.

Konni łucznicy bizantyjscy - bardzo wszechstronna jednostka, uzbrojona przede wszysytkim w łuki. Oprócz niego w szerokim uzbrojeniu kawalerzystów znajdują się miecz i lanca.

Foederati - średnio uzbrojona konnica, dzierżąca w ręku lance i małe łuki. PODSTAWOWA JEDNOSTKA CESARSKIEJ ARMII.

WIZYGOCI i OSTROGOCI

Chłopi

Wojownicy goccy - słabo uzbrojona piechota, na ogół nie używana w walce. Szła za konnicą i dobijała przeciwników

Łucznicy goccy - bardzo rzadko występujący pieszo. Słabo opancerzeni, uzbrojeni w prosty łuk

Konni łucznicy goccy - średnio opancerzona kawaleria, uzbrojona w prosty łuk

Konni wojownicy goccy - bardzo dobra średnio uzbrojona konnica. PODSTAWOWA JEDNOSTKA ARMII GOCKICH.

Gwardia gocka - elitarna gocka jednostka, gwardia osobista dowódcy. Ciężko uzbrojona konnica.

PERSJA:

Chłopi

Włócznicy - lekko uzbrojona jednostka, dzierżąca włócznie

Paygan - średnio uzbrojona piechota uzbrojona w włócznie i wielkie tarcze

Daylami - ciężka piechota, rekrutowana z południowego wybrzeża Morza Kaspijskiego.

Perscy łucznicy - najlepsi łucznicy tego okresu. Podstawa perskiej armii. Uzbrojeni w łuk perski. Nieopancerzeni

Lekka kawaleria - lekka, nieopancerzona kawaleria łucznicza

Clibanarii - ciężka kawaleria, jednostka elitarna uzbrojona w miecze, maczugi i małe łuki

Katafrakci - bardzo ciężka kawaleria, elitarna jednostka uzbrojona w lance oraz małe łuki

Nieśmiertelni - legendarna konna gwardia królewska. Jedna z najsilniejszych jednostek w grze. Występuje w znikomych ilościach

Słonie bojowe - bestie, szerzące popłoch wśród szeregów wroga. Dosiada ich kilkunastoosobowa załoga, uzbrojona w łuki i małe miecze

FRANKOWIE

Chłopi

Włócznicy frankijscy - lekka  piechota, uzbrojona w włócznie i małe, drewniane tarcze. Niektórzy posiadają mały miecz.

Łucznicy frankijscy - słabo uzbrojeni łucznicy, w rękach dzierżący proste łuki

Wojownicy frankijscy - lepiej uzbrojeni wojowie, w rękach dzierżący miecz, tarczę i topór o krótkim trzonku, którym rzucali w przeciwnika

Ciężka piechota frankijska - ciężka piechota uzbrojona w miecze, topory, maczugi, lub młoty i duże tarcze

Jeźdźcy frankijscy - prosta, lekka kawaleria, uzbrojona w włócznię, tarczę i mały miecz

Truste - elitarne, ciężko uzbrojone oddziały jazdy, zazwyczaj wykorzystywane jako straż przyboczna dowódcy

WANDALOWIE

Chłopi
Wojownicy wandalscy - słabo uzbrojeni wandalscy piesi wojownicy, mało znaczący

Łucznicy wandalscy - słabo uzbrojeni piesi łucznicy, występujący w znikomych ilościach

Konnica Alanów - Alanowie, którzy wespół z Wandalami przybyli do Afryki, byli słabo uzbrojonymi pasterzami koni ze wschodu

Lekka konnica numidyjska - Konnica Numidów, ludu współżyjącego z Wandalami w ich królestwie. Uzbrojeni w łuk arabski i włócznię

Konnica wandalska - średnia konnica wandalska, uzbrojona w przeróżne maczugi, topory, buławy, lance. PODSTAWA ARMII WANDALÓW

Gwardia wandalska - ciężka konnica, będąca osobistą gwardią dowódcy


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#19 22-03-2008 15:07:00

Misiek

Żołnierz

1549498
Call me!
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 116
Punktów :   

Re: WOJSKA

to Fergiego jest dobre tylko nie ma calego i tkz. Statystyk.

Offline

 

#20 22-03-2008 15:32:49

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: WOJSKA

Pisał mi to kiedyś na gadu, więc wkleiłem


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#21 22-03-2008 15:38:34

Misiek

Żołnierz

1549498
Call me!
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 116
Punktów :   

Re: WOJSKA

przydaly by sie wszystkich panstw i jeszcze "statystyki".

Offline

 

#22 22-03-2008 17:14:10

Graff

Mieszczanin

9724792
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 23
Punktów :   

Re: WOJSKA

Rozumiem, że jest już system bitew, skoro Misiek robi statystyki ?

Offline

 

#23 22-03-2008 17:23:30

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: WOJSKA

Nie ma systemu bitew. Ja się zajmuję jedynie ekonomicznym aspektem powoływania wojsk. Pisałem kilka postów wcześniej, że nie podejmuję się rozgrywania bitew - wolę się skupić na przeliczaniu cyferek. Pomysły zawsze mile widziane...


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#24 22-03-2008 17:47:12

Misiek

Żołnierz

1549498
Call me!
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 116
Punktów :   

Re: WOJSKA

Czy ja powiedzialem ze robie statystyki?
To co ja zrobilem to tylko pokaz jednostek ze statystykami (ktorych jeszcze niema)
no a premie to np. przeciwko kawaleri - zabiera +100% ataku przeciwko kawaleri itp.

Offline

 

#25 22-03-2008 17:52:27

CRIS

Moderator

Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 35
Punktów :   

Re: WOJSKA

Mógłbym podjąć sie prowadzenia bitew (robiłem to na innym PBF-ie). Statystyki newet nie są tak do końca potrzebne, lepszy jest opis danej jednostki (bez suchych schematów).

Wszystko zależy od GM-ów.

pozdro

Offline

 

#26 22-03-2008 18:04:21

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: WOJSKA

Ja też tak uważam. W jakim PBFie GMowałeś?


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#27 22-03-2008 18:22:38

Graff

Mieszczanin

9724792
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 23
Punktów :   

Re: WOJSKA

Ja mam taką koncepcję na system:
-Jednostki mają jedną statystykę, która jest podstawowym czynnikiem przy bitwach. Zlicza się punkty armii. Np.- Mamy armię złożoną z 2 oddziałów włóczników. Włócznicy mają wartość 5pkt. więc siła całej armii wynosi 10 pkt.
- Czynnik losowy. Rzucamy X kostkami dla każdej armii i dodajemy im to, co wypadnie.
- Pogoda. Rzucamy kostką. jak wypadnie np. 1-5 to mamy czyste niebo, 6 deszcz. W deszczu kawaleria i miotacze mogą mieć obniżona statystykę.
- Temperatura. np. 1 to mróz, 2-3 dość zimno, 3-5 ciepło, 6 upał (to można zmieniać dla różnych regionów, ). W upale gorzej sobie radzą obrońcy. Temperatura daje też modyfikatory dla poszczególnych państw. Wiadomo, że Arabowie będą się gorzej czuli w mrozie niż Szkoci.
- Teren. Las, pole, góry, pustynia, wzgórza. Dają bonus obrońcy/atakującemu, jednostkom i ewentualnie jakiejś nacji. Trzeba przypisać każdej prowincji rodzaj terenu.
- Klimat. Za walkę w nieswoim klimacie będą kary. Tutaj trzeba utworzyć kilka klimatów, np. śródziemnomorski, północnoafrykański, północnoeuropejski itp.
- Inne czynniki. Tutaj może wymyślać GM, np. morale, głód, forsowanie rzeki, zasadzka itp.
- Proporcje. Armia składająca się z samej kawalerii otrzyma karę.
- - Bonus dla obrońców miast.
- Można robić rzut dla kawalerii na udaną szarżę, dzięki czemu da ona więcej punktów, czy np. rzut na udaną salwę.
- Noc/Dzień. Możliwość zaskoczenia obrońców, minusy dla łuczników.
Trzeba by jeszcze wrzucić do tego dowódców.

Po zliczeniu punktów Gm rozstrzyga bitwę i ustala straty. Tutaj kieruje się już logiką, korzystając z obliczonych liczb. Im większa różnica, tym większe straty przegranego. Jeśli różnica jest mała może dojść do remisu.
Można też tak liczyć kilka strać podczas bitwy, np. jeśli gracz chce atakować miasto od dwóch stron. Oczywiście do rozwinięcia.

Ostatnio edytowany przez Graff (22-03-2008 18:23:53)

Offline

 

#28 22-03-2008 18:34:55

CRIS

Moderator

Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 35
Punktów :   

Re: WOJSKA

A według mnie, bitwy powinny być rozgrywane bez takich schematów (które zrzerały by mase czasu).

Najlepiej by było, gdyby obie strony podawały liczbe wojsk, ustawienie, taktyke a juz od moda zajmującego się wojnami zalezałoby, jak starcie się rozstrzygnie.

Offline

 

#29 22-03-2008 18:39:13

Esem

Mieszczanin

Skąd: Stargard
Zarejestrowany: 10-03-2008
Posty: 17
Punktów :   

Re: WOJSKA

W sumie racja, bo liczenie jakichś wielkich bitew "ręcznie" byłoby zbyt czasochłonne, pomijając to, że ryzyko popełnienia błędu jest naprawdę duże.

Offline

 

#30 22-03-2008 18:46:40

Graff

Mieszczanin

9724792
Skąd: poznań
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 23
Punktów :   

Re: WOJSKA

Fakt, ten schemat jest czasochłonny, ale daje realniejsze wyniki.
Jeśli miałby ustalać sam GM, to powinien rzucać kostką w niektórych momentach, no i jest problem obiektywności, jeśli miałby grać.

btw. Do schematów można zrobić jakiś programik, widziałem takie rzeczy. Niestety programowanie to dla mnie czarna magia .

Ostatnio edytowany przez Graff (22-03-2008 18:48:54)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz przegrywanie kaset vhs w polsce www.wierszek.pl wszywki http://otoone.pl/page/9/