Ogłoszenie

Mamy rok 527. Gra jeszcze nie wystartowała.

#1 21-03-2008 20:08:15

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

PUNKTY

Czyli kolejne ogniwo kultu Szatana.

Punkty, obok złota, będą głównym surowcem w grze. Ogólnie rzecz biorąc, za punkty będziemy mogli kupować sobie wiele "ciekawych" rzeczy. Ale może konkrety.

1. Czyli na czym zarabiamy punkty.

Każdego roku otrzymywać będziemy określoną ilość punktów "z urzędu":

- poziom rozwoju najlepiej rozwiniętej prowincji z zgodną kulturą i religią, lub stolicy *4;
- poziom wiedzy władcy * 1.

Dodatkowo punkty można zdobyć:

- za zwycięską bitwę 0-2;
- za zawarcie mariażu po 1 punkcie dla każdego kraju.
- plemiona koczowników otrzymują 0-10 pkt za każdy udany najazd łupieżczy.

Co tydzień w niedzielę rozdawane będą punkty za aktywność, z przedziału -20 do +20.

2. Czyli na co możemy wydać punkty

- podwyższenie poziomu rozwoju prowincji, będzie kosztować 1/1000 * populacja * poziom, do którego chcę podwyższyć. Czyli na przykład jeśli mamy 40-tysięczną prowincję o poziomie 2 i chcemy wskoczyć na 3, nalezy wydać 1/1000 * 40000 *3 = 120 punktów.
Oczywiście, jeśli chcemy podwyższyć poziom z 2 na 4, to wpierw należy wykupić poziom 3

- dowódców wojskowych;

- kursy doszkalające dla postaci

- różne wynalazki

- nawracanie

itd.

Jak się podoba? Myślę, że niektóre czynności (np. nawracanie i podwyższanie poziomu) powinny kosztować również nieco złota... żeby nie było zbyt łatwo).

Czekam na opinie.


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

#2 21-03-2008 20:24:40

Misiek

Żołnierz

1549498
Call me!
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 116
Punktów :   

Re: PUNKTY

Dla mnie to super to wymysliles.
Ale co oznaczaja te "Wynalazki"???

Offline

 

#3 21-03-2008 21:39:06

Esem

Mieszczanin

Skąd: Stargard
Zarejestrowany: 10-03-2008
Posty: 17
Punktów :   

Re: PUNKTY

Ogólnie dobry pomysł, ale parę pytań.
- Punkty za bitwy i najazdy będą losowo przydzielane czy zależne np. od ilości wojsk Twoich i przeciwnika?
- Dostaniemy drzewko technologii/wynalazków?
- Kursy dla postaci - rzut kostką czy z góry określona ilość punktów?
- Dowódcy, umiejętności ich(bo chyba będą mieć?) będą losowe czy zależne od ilości wydanych punktów?

Offline

 

#4 21-03-2008 22:54:31

Elm0

Administrator

4576414
Zarejestrowany: 16-02-2008
Posty: 152
Punktów :   

Re: PUNKTY

Drzewka nie będzie... myślę raczej nad czymś na kształt wydarzeń "wynalazkowych". Faktycznie, we wczesnym średniowieczu zbyt dużego postępu technologicznego nie było.

"Kursy" - +1 do wybranej statystyki za określoną ilość punktów. Im wyższy poziom umiejętności, tym droższe podwyższenie - tak jak w Falloucie

Bitwy - punkty przydzielane według osądu GM-a. Na pewno za pyrrusowe zwycięstwo nie dostaniesz zbyt wiele punktów

Dowódcy - co do dowódców moja idea jest następująca: nowy dowódca tworzony jest za punkty i będą go określać jedynie umiejętności wojskowe. Im więcej punktów wydasz na dowódcę, tym lepsze będzie mieć statystyki początkowe. Ale do tych "wykupionych" statów dodam jeszcze bonus wynikający z rzutu (1-10). Przykładowo powiedzmy że każdy poziom um. dowódczych kosztuje 50 pkt. Kupujesz za 100 pkt. dowódcę z poziomem 2, ja rzucam, wypada 7 - masz dowódcę z um. 9. Oczywiście może się tez zdarzyć, że kupisz 5 lvl, a z rzutu wyjdzie 1


http://images33.fotosik.pl/174/b2afaee5bda8a4be.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
studio kopiowania kaset mokotów psycholog Piła bakugan