A więc tak:
- w 1 dzień w świecie realnym w grze upływa rok,
- gracze mają być AKTYWNI AKTYWNI i jeszcze raz AKTYWNI!,
- prosimy o granie w miarę historycznie (nad tym będą też czuwali GM),
- gra obejmuje jedynie Europę, Północną Afrykę i Bliski Wschód
Offline
O zakładaniu osad lub budowie zamków
Gra toczy się w czasach, kiedy wciąż były zakładane przeróżne osady. W związku z tym każdy gracz ma prawo takowe zakładać. Ale:
- nie mogą osad zakładać ludy koczownicze, mogą najwyżej rozkładać nowe obozy, co zazwyczaj jest równoznaczne z porzuceniem starych,
- osady w zorganizowanej społeczności państwowej mogą wyewouluwać aż do miast.
- osady w społeczności niezrzeszonej lub zrzeszonej w niezorganizowane społeczności państwowe mogą wyewoulować tylko do wiosek,
- nie można zbyt często zakładać osad, maksymalny limit wynosi jedną osadę na 7 lat (tydzień w świecie realnym),
- proszę informować jedynie o najważniejszych osadach,
- zamki modą budować tylko zorganizowane społeczności państwowe,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą obwarowywać swe wioski,
- dzikie ludy koczownicze mogą umacniać swe obozy,
- proszę o zakładanie osad w miejscach przystępny - wymagane jest koniecznie źródło wody,
- zorganizowane społeczności państwowe powinny zakładać osady na drogach lub szlakach handlowych,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe powinny zakładać osady w okolicach urodzajnych ziem z dobrymi glebami i lasami pełnymi zwierzyny,
- dzikie ludy koczownicze powinny rozkładać się obozami w terenach, spełniających ich upodobania (ludy te pochodzą w Azji, więc najlepiej powinno im się żyć na stepach, ewentualnie w dolinach)
O relacjach pomiędzy klasami
Chodzi tu o relacje pomiędzy "klasami" społeczności, jakie stosujemy w grze.
Podstawy są takie:
- zorganizowane społeczności państwowe mogą przejść w społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe tylko w sytuacjach kryzysowych, bardzo rzadkich,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą przejść w zorganizowane społeczności państwowe poprzez mozolne, pochłaniające mnóstwo czasu cywilizowanie się,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą wymrzeć, lecz zdarza się to rzadko,
- dzikie ludy koczownicze nie mogą zmienić swej "klasy",
- dzikie ludy koczownicze cechują się nienawiścią do innych ludów, które stale najeżdżają (lecz nie siebie nawzajem),
O wymieraniu i powstawaniu nowych państw/plemion
- zorganizowane społeczności państwowe znikają/wymierają bardzo rzadko,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe rzadko wymierają,
- dzikie ludy koczownicze czasami wymierają, często znikają z gry, migrując poza świat gry (Europa, Afryka Pn., Bliski Wschód),
- dzikie ludy koczownicze często się pojawiają i osiadają w Europie,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe rzadko się pojawiają,
- zorganizowane społeczności państwowe nigdy nie pojawiają się znikąd, a powstają czasami ze społeczności niezrzeszonych lub zrzeszonych w niezorganizowane społeczności państwowe,
- postaramy się tak zarządzać państwami/plemionami, aby zawsze znalazło się dla kogoś coś do grania - aby ich zanadto nie ubywało
Offline
O forach państw słów kilka
PROSZĘ O NIE PISANIE NIC W FORACH PAŃSTW PRZED STARTEM !!!
A póki co, fora będą wyglądały tak (przykładowo dla Franków):
- Królestwo Franków [Przyklejony] (krótkie info nt. państwa, a potem wydarzenia, wszystko pisane przez adminów/modów)
- Skarbiec Franków
- Poselstwo Franków (dyplomacja, niedostępne dla dzikich plemion koczowniczych)
- Wojsko Franków (wiadomo, sprawy wojskowe)
- Majordomus Franków (sprawy wewnętrzne, dla społeczeństw drugiego stopnia, jak słowianie - WIEC, dla koczowników - WIELKI NAMIOT)
- Ród Merowiński (sprawy dynastyczne, ożenki i porody, TYLKO DLA KRAJÓW RZĄDZONYCH PRZEZ DYNASTIE)
TEMATÓW OWYCH PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ NA WŁASNĄ RĘKĘ, ZAJMIE SIĘ TYM ADMINISTRACJA!
Offline
Kontroler Papieża
IMO wśród plemion tych tam drugich powinna być mozliwość przejęcia władzy przez dynastię, bo patrymonium dość szybko wystąpiło choćby u Słowian.
Offline
1) Czy gra będzie się działa tylko na forum cy też przez gg i skype?
2) Jaką rolę będą pełnić osady. Czy założenie osady spowoduje powstanie nowej prowincji?
3) Jak będzie wyglądać cywilizowanie się?
Offline
1) Przez GG mozna prowadzic rozmowy dyplomatyczne itp. Nie trzeba prezentowac ich tresci na forum, jedynie skutek (jesli jest jakis wazniejszy).
2) Nie. Co do roli - nie jest to jeszcze ustalone, ale powinny zwiększyć ilość ludność i dochód.
3) Zawieranie sojuszy ze zorganizowanymi panstwami, wspolpraca z nimi, wprowadzanie waluty, ulepszanie dyplomacji. Szczegóły są dopracowywane.
Offline
Czyli jeszcze wszystko nie jest napisane i ustalone. To bardzo dobrze, bo już myślałem że to będzie jakoś prymitywnie wyglądać
Offline