Fergie - 15-02-2008 21:12:26

A więc tak:

- w 1 dzień w świecie realnym w grze upływa rok,
- gracze mają być AKTYWNI AKTYWNI i  jeszcze raz AKTYWNI!,
- prosimy o granie w miarę historycznie (nad tym będą też czuwali GM),
- gra obejmuje jedynie Europę, Północną Afrykę i Bliski Wschód

Fergie - 16-02-2008 14:22:06

O zakładaniu osad lub budowie zamków

Gra toczy się w czasach, kiedy wciąż były zakładane przeróżne osady. W związku z tym każdy gracz ma prawo takowe zakładać. Ale:

- nie mogą osad zakładać ludy koczownicze, mogą najwyżej rozkładać nowe obozy, co zazwyczaj jest równoznaczne z porzuceniem starych,
- osady w zorganizowanej społeczności państwowej mogą wyewouluwać aż do miast.
- osady w społeczności niezrzeszonej lub zrzeszonej w niezorganizowane społeczności państwowe mogą wyewoulować tylko do wiosek,
- nie można zbyt często zakładać osad, maksymalny limit wynosi jedną osadę na 7 lat (tydzień w świecie realnym),
- proszę informować jedynie o najważniejszych osadach,
- zamki modą budować tylko zorganizowane społeczności państwowe,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą obwarowywać swe wioski,
- dzikie ludy koczownicze mogą umacniać swe obozy,
- proszę o zakładanie osad w miejscach przystępny - wymagane jest koniecznie źródło wody,
- zorganizowane społeczności państwowe powinny zakładać osady na drogach lub szlakach handlowych,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe powinny zakładać osady w okolicach urodzajnych ziem z dobrymi glebami i lasami pełnymi zwierzyny,
- dzikie ludy koczownicze powinny rozkładać się obozami w terenach, spełniających ich upodobania (ludy te pochodzą w Azji, więc najlepiej powinno im się żyć na stepach, ewentualnie w dolinach)

O relacjach pomiędzy klasami

Chodzi tu o relacje pomiędzy "klasami" społeczności, jakie stosujemy w grze.
Podstawy są takie:

- zorganizowane społeczności państwowe mogą przejść w społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe tylko w sytuacjach kryzysowych, bardzo rzadkich,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą przejść w zorganizowane społeczności państwowe poprzez mozolne, pochłaniające mnóstwo czasu cywilizowanie się,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą wymrzeć, lecz zdarza się to rzadko,
- dzikie ludy koczownicze nie mogą zmienić swej "klasy",
- dzikie ludy koczownicze cechują się nienawiścią do innych ludów, które stale najeżdżają (lecz nie siebie nawzajem),

O wymieraniu i powstawaniu nowych państw/plemion

- zorganizowane społeczności państwowe znikają/wymierają bardzo rzadko,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe rzadko wymierają,
- dzikie ludy koczownicze czasami wymierają, często znikają z gry, migrując poza świat gry (Europa, Afryka Pn., Bliski Wschód),
- dzikie ludy koczownicze często się pojawiają i osiadają w Europie,
- społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe rzadko się pojawiają,
- zorganizowane społeczności państwowe nigdy nie pojawiają się znikąd, a powstają czasami ze społeczności niezrzeszonych lub zrzeszonych w niezorganizowane społeczności państwowe,
- postaramy się tak zarządzać państwami/plemionami, aby zawsze znalazło się dla kogoś coś do grania - aby ich zanadto nie ubywało

Fergie - 17-02-2008 10:05:12

O forach państw słów kilka

PROSZĘ O NIE PISANIE NIC W FORACH PAŃSTW PRZED STARTEM !!!

A póki co, fora będą wyglądały tak (przykładowo dla Franków):

- Królestwo Franków [Przyklejony] (krótkie info nt. państwa, a potem wydarzenia, wszystko pisane przez adminów/modów)

- Skarbiec Franków
- Poselstwo Franków (dyplomacja, niedostępne dla dzikich plemion koczowniczych)
- Wojsko Franków (wiadomo, sprawy wojskowe)
- Majordomus Franków (sprawy wewnętrzne, dla społeczeństw drugiego stopnia, jak słowianie - WIEC, dla koczowników - WIELKI NAMIOT)
- Ród Merowiński (sprawy dynastyczne, ożenki i porody, TYLKO DLA KRAJÓW RZĄDZONYCH PRZEZ DYNASTIE)

TEMATÓW OWYCH PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ NA WŁASNĄ RĘKĘ, ZAJMIE SIĘ TYM ADMINISTRACJA!

Elm0 - 17-02-2008 10:36:47

IMHO dla dzikich plemion tez powinna być dostępna dyplomacja, patrz Hunowie - Attyla miał kontakty z Rzymem.

Świerszczu - 17-02-2008 15:47:31

IMO wśród plemion tych tam drugich powinna być mozliwość przejęcia władzy przez dynastię, bo patrymonium dość szybko wystąpiło choćby u Słowian.

Papapolak - 17-02-2008 17:10:37

1) Czy gra będzie się działa tylko na forum cy też przez gg i skype?
2) Jaką rolę będą pełnić osady. Czy założenie osady spowoduje powstanie nowej prowincji?
3) Jak będzie wyglądać cywilizowanie się?

Fergie - 17-02-2008 17:32:54

1) Przez GG mozna prowadzic rozmowy dyplomatyczne itp. Nie trzeba prezentowac ich tresci na forum, jedynie skutek (jesli jest jakis wazniejszy).
2) Nie. Co do roli - nie jest to jeszcze ustalone, ale powinny zwiększyć ilość ludność i dochód.
3) Zawieranie sojuszy ze zorganizowanymi panstwami, wspolpraca z nimi, wprowadzanie waluty, ulepszanie dyplomacji. Szczegóły są dopracowywane.

Papapolak - 17-02-2008 17:35:49

Czyli jeszcze wszystko nie jest napisane i ustalone. To bardzo dobrze, bo już myślałem że to będzie jakoś prymitywnie wyglądać :)

Claptons Cottage 12