O zakładaniu osad lub budowie zamków
Gra toczy się w czasach, kiedy wciąż były zakładane przeróżne osady. W związku z tym każdy gracz ma prawo takowe zakładać. Ale:
- nie mogą osad zakładać ludy koczownicze, mogą najwyżej rozkładać nowe obozy, co zazwyczaj jest równoznaczne z porzuceniem starych, - osady w zorganizowanej społeczności państwowej mogą wyewouluwać aż do miast. - osady w społeczności niezrzeszonej lub zrzeszonej w niezorganizowane społeczności państwowe mogą wyewoulować tylko do wiosek, - nie można zbyt często zakładać osad, maksymalny limit wynosi jedną osadę na 7 lat (tydzień w świecie realnym), - proszę informować jedynie o najważniejszych osadach, - zamki modą budować tylko zorganizowane społeczności państwowe, - społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą obwarowywać swe wioski, - dzikie ludy koczownicze mogą umacniać swe obozy, - proszę o zakładanie osad w miejscach przystępny - wymagane jest koniecznie źródło wody, - zorganizowane społeczności państwowe powinny zakładać osady na drogach lub szlakach handlowych, - społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe powinny zakładać osady w okolicach urodzajnych ziem z dobrymi glebami i lasami pełnymi zwierzyny, - dzikie ludy koczownicze powinny rozkładać się obozami w terenach, spełniających ich upodobania (ludy te pochodzą w Azji, więc najlepiej powinno im się żyć na stepach, ewentualnie w dolinach)
O relacjach pomiędzy klasami
Chodzi tu o relacje pomiędzy "klasami" społeczności, jakie stosujemy w grze. Podstawy są takie:
- zorganizowane społeczności państwowe mogą przejść w społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe tylko w sytuacjach kryzysowych, bardzo rzadkich, - społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą przejść w zorganizowane społeczności państwowe poprzez mozolne, pochłaniające mnóstwo czasu cywilizowanie się, - społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe mogą wymrzeć, lecz zdarza się to rzadko, - dzikie ludy koczownicze nie mogą zmienić swej "klasy", - dzikie ludy koczownicze cechują się nienawiścią do innych ludów, które stale najeżdżają (lecz nie siebie nawzajem),
O wymieraniu i powstawaniu nowych państw/plemion
- zorganizowane społeczności państwowe znikają/wymierają bardzo rzadko, - społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe rzadko wymierają, - dzikie ludy koczownicze czasami wymierają, często znikają z gry, migrując poza świat gry (Europa, Afryka Pn., Bliski Wschód), - dzikie ludy koczownicze często się pojawiają i osiadają w Europie, - społeczności niezrzeszone lub zrzeszone w niezorganizowane społeczności państwowe rzadko się pojawiają, - zorganizowane społeczności państwowe nigdy nie pojawiają się znikąd, a powstają czasami ze społeczności niezrzeszonych lub zrzeszonych w niezorganizowane społeczności państwowe, - postaramy się tak zarządzać państwami/plemionami, aby zawsze znalazło się dla kogoś coś do grania - aby ich zanadto nie ubywało
|
O forach państw słów kilka
PROSZĘ O NIE PISANIE NIC W FORACH PAŃSTW PRZED STARTEM !!!
A póki co, fora będą wyglądały tak (przykładowo dla Franków):
- Królestwo Franków [Przyklejony] (krótkie info nt. państwa, a potem wydarzenia, wszystko pisane przez adminów/modów)
- Skarbiec Franków - Poselstwo Franków (dyplomacja, niedostępne dla dzikich plemion koczowniczych) - Wojsko Franków (wiadomo, sprawy wojskowe) - Majordomus Franków (sprawy wewnętrzne, dla społeczeństw drugiego stopnia, jak słowianie - WIEC, dla koczowników - WIELKI NAMIOT) - Ród Merowiński (sprawy dynastyczne, ożenki i porody, TYLKO DLA KRAJÓW RZĄDZONYCH PRZEZ DYNASTIE)
TEMATÓW OWYCH PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ NA WŁASNĄ RĘKĘ, ZAJMIE SIĘ TYM ADMINISTRACJA!
|
1) Przez GG mozna prowadzic rozmowy dyplomatyczne itp. Nie trzeba prezentowac ich tresci na forum, jedynie skutek (jesli jest jakis wazniejszy). 2) Nie. Co do roli - nie jest to jeszcze ustalone, ale powinny zwiększyć ilość ludność i dochód. 3) Zawieranie sojuszy ze zorganizowanymi panstwami, wspolpraca z nimi, wprowadzanie waluty, ulepszanie dyplomacji. Szczegóły są dopracowywane.
|